• Start
  • Systemy
  • POWER BI: analizy, wizualizacje, kokpity
  • Zakładka Power BI w Microsoft Teams
  • Nasi Klienci

    Dziękujemy za zaufanie m. in.:

     

    • RawPlug
    • DB Schenker
    • Almi Decor
    • Mosty Łódź S.A.
    • Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Kędzierzynie-Koźlu Spółka z o.o.
    • Strzeleckie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.
    • Moto-Profil Sp. z o.o.
    • PMR Ltd. Sp. z o.o.
    • Przedsiębiorstwo Energetyczne ESV S.A.
    • Przedsiębiorstwo Budowlane CIROKO Sp. z o.o.
    • Intakus S.A.
    • Korona
    • Luvena
    • Kakadu
    • Renevis
    • PWIK Bolesławiec
    • MPWiK Lubin
    • ChŚ PWiK
    • DSA Financial
    • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
    • Armatura S.A.
    • Wspólnota PMM Sp. z o.o.
    • SSE Polska sp. z o.o.
    • Komsa Polska Sp. z o.o.
    • Grupa Grass Sp. z o.o.
    • optima

    Zakładka Power BI w Microsoft Teams

    czerwiec 2020

    Dodanie raportów Power BI, w których ludzie współpracują, pomaga w podejmowaniu decyzji na podstawie danych, które stają się częścią rutyny.

    Mierzenie i śledzenie wyników jest niezbędne dla zespołów do osiągnięcia swoich celów. Jednak często trudno jest każdemu wykorzystać dane do podejmowania decyzji. Dodanie raportów Power BI, w których ludzie współpracują, pomaga w podejmowaniu decyzji na podstawie danych, które stają się częścią rutyny.

    Z radością dzielimy się z Wami informacją, że w Microsoft Teams pojawiła się karta Power BI. Nowa karta dodaje obsługę raportów w nowym środowisku roboczym.

    Poniżej pokrótce omówimy nowe możliwości oraz podpowiemy, jak korzystać z karty, aby wprowadzić lepszą kulturę wymiany danych.

    Po dodaniu tej zakładki do kanałów i czatów, każdemu łatwiej jest znaleźć i śledzić dane potrzebne do osiągnięcia swoich celów. Jest to również świetny sposób na zarządzanie zmianami w Twojej organizacji. W miarę dołączania nowych ludzi do zespołu, dane, których potrzebują, są właśnie tam - gotowe do użycia.

     

    Dodanie zakładki

    Będąc w Microsoft Teams, zacznij od przejścia do jednego z kanałów lub czatów grupowych. Użyj ikony "+", aby rozpocząć dodawanie zakładki.

    Znajdź lub wyszukaj Power BI.

    W ustawieniach zakładki wybierz dowolny raport, który posiadasz w swoich obszarach roboczych lub w aplikacjach zainstalowanych w Power BI.

    Nowa zakładka, oprócz raportów interaktywnych, pozwala na pobieranie raportów z podziałem na strony. Po wybraniu raportu, nazwa zakładki odzwierciedla jego nazwę. Nazwę można zmienić przed zapisaniem zakładki. Karta jest wyświetlana w górnej części kanału lub czatu.

     

    Udzielanie dostępu do raportu współpracownikom

    Podczas dodawania zakładki Power BI, możesz udzielić swoim współpracownikom pozwolenia na przeglądanie raportu. W tym celu na stronie ustawień wyświetlany jest link. Do udostępnienia raportu potrzebne jest pozwolenie na ponowne udostępnienie. Jeśli wybrany raport znajduje się w aplikacji, może być konieczna jego aktualizacja.

    Do zabezpieczania raportów i obszarów roboczych zalecamy korzystanie z zabezpieczeń lub grupy Office 365. W ten sposób, gdy zmieniają się ludzie w Twoim zespole, automatycznie uzyskają bądź stracą dostęp do raportów.

     

    Licencjonowanie

    Istniejące licencje Power BI mają zastosowanie do raportów wbudowanych w Microsoft Teams. Użytkownicy mogą przeglądać raporty, jeśli posiadają licencję Pro lub raport znajduje się w przestrzeni roboczej przypisanej do pojemności Power BI Premium.

     

    Zachęcanie do korzystania z wymiany danych za pomocą zakładki Power BI

    Zakładka Power BI jest doskonałym sposobem na kultywowanie nawyku podejmowania decyzji w oparciu o dane. Dodawanie raportów, w których współpracujesz, pomaga współpracownikom znaleźć i wykorzystać dane. Poniższe narzędzia i techniki pomogą Ci skłonić Twój zespół do częstszego omawiania i wykorzystywania danych.

    Na górze zakładki znajdują się interesujące narzędzia.

    Ikona konwersacji rozwija rozmowę na karcie. Ułatwia to zadawanie pytań zespołowi i dzielenie się spostrzeżeniami. Wszyscy na kanale widzą dyskusję i mogą wyrazić swoje przemyślenia. Angażując współpracowników w dyskusje na temat danych, wspierasz wymianę danych w swoim zespole.

    Ikona kuli ziemskiej otwiera raport bezpośrednio w usłudze Power BI. Pozwala to zrobić więcej z danymi, np. Eksportować do programu PowerPoint lub PDF, drukować, analizować w programie Excel i wiele więcej.

    Przycisk pełnoekranowy robi to, co myślisz, ukrywa listę kanałów, dając Ci więcej miejsca na pracę z Twoimi raportami. Przycisk odświeżania powoduje ponowne załadowanie karty. Nie odświeża on danych w Twoim raporcie, aby to zrobić, musisz przejść do Power BI.

    Pod menu znajdziesz przydatną funkcję, która pomoże Ci skopiować link do utworzonej zakładki. Wyślij go do współpracowników na innych kanałach, czatach, a nawet w e-mailu, aby wiedzieli, że dodałeś zakładkę i mogli ją szybko odnaleźć.

     

    Oczekują Państwo dalszych informacji? Prosimy o KONTAKT.